Kjøpsbetingelser

KJØPSBETINGELSER

1. Kjøp

Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når The Urban Legend AS har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ved endringer av forutsetning for avtalen om kjøp, for eksempel feil opplyst pris, vareinformasjon, leveringstid etc., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Du står fritt til å kansellere din ordre ved endring av forutsetning. The Urban Legend AS forbeholder seg også retten til å kansellere en ordre uten å oppgi grunn.

The Urban Legend kan ikke akseptere ordre hvor vi mistenker at hensikten er videresalg. Dette er i henhold til våre gjeldende avtaler.

The Urban Legend AS arkiveres hos The Urban Legend AS og er tilgjengelig via vår kundeservice.

2. Pris og Betaling

2.1 Pris 
I prisen inngår merverdiavgift på 25 % på momspliktige produkter. En fraktkostnad legges til oppgitt pris på varen.

2.2 Tilbakebetaling
Tilbakebetalinger skjer direkte via betalingsmåten du benyttet. Tilbakebetalingen skjer innen 15 virkedager fra og med den dagen vi har mottatt og godkjent din retur. 

2.3 Betalingsmåte
Du kan velge mellom følgende betalingsalternativ:

Kredittkort - Betaling med kredittkort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2). Vi samarbeider med VISA og Mastercard for å sørge for en rask og trygg handleopplevelse. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen.

PayPal -  Når du betaler via Paypal handler du trygt og enkelt. 

3. Leveranser Vi sender pakker over hele Norge. 

3.1 Leveringstid
Normal leveringstid er 2-7 arbeidsdager etter at vi har mottatt din bestilling. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager prøver vi så fort som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandøren kan leveringstiden være noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling.

3.2 Leveringsmåte
På bestillinger på over 995 kr er det fri frakt.
Fraktkostnaden fremkommer på ordrebekreftelsen.
Servicepakke - Leveransen ankommer enten rett hjem til deg eller til ditt nærmeste postkontor eller Post-i-Butikk. Det kan være f.eks. en lokal butikk i ditt nærmiljø.

Pakken hentes hos postkontoret/post i butikk, eller kjøres ut via landpostbud.

3.1 Leveranseforsinkelse
Ved forsinkelse får du melding via e-post. Det kan oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, for eksempel dersom vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Du vil bli informert om dette, og kan velge å kansellere din bestilling.

3.2 Erstatningsvare
Om noen av varene du har bestilt ikke finnes på lager, blir du kontaktet via e-post. Vi skal da så langt det lar seg gjøre søke etter en likeverdig erstatningsvare, hvis det er ønskelig.

3.3 Transportrisikoen
The Urban Legend AS er ansvarlig for transportrisikoen, det vil si risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. The Urban Legend AS besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadd eller feilekspedert vil feilen rettes kostnadsfritt for deg.

Synlige feil: Skaden skal meldes til The Urban Legend AS umiddelbart på e-post: shop@theurbanlegend.no. 
Ta alltid bilder av emballasje og produktet som du sender til oss på shop@theurbanlegend.no. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadde produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på salg@outland.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. 


Skjulte feil:  Dette må meldes innen 3 dager til The Urban Legend AS på epost shop@theurbanlegend.no. Meld også fra på utleveringsstedet, fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på shop@theurbanlegend.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Når vi fastslår at produktet er skadet vil vi sende deg et nytt produkt så sant det er mulig, eller refundere deg for ordren skulle det ikke være mulig å erstatte produktet. 

Når The Urban Legend AS sender en pakke til deg står The Urban Legend AS for risikoen. Ved retur til The Urban Legend AS står du for risikoen. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid innvendig emballasje.  

3.4 Transportskader/feilekspedering
Det er viktig at du utfører en korrekt feilmelding.

Synlige feil: Skaden skal meldes til The Urban Legend AS umiddelbart på e-post shop@theurbanlegend.no

Ta alltid bilder av emballasje og produktet som du sender til oss på shop@theurbanlegend.no. Hvis du hentet varen på postkontoret, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadde produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på info@theurbanlegend.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. 

Når vi fastslår at produktet er skadet vil vi sende deg et nytt produkt så sant det er mulig, eller refundere deg for ordren skulle det ikke være mulig å erstatte produktet. 

Når The Urban Legend AS sender en pakke til deg står The Urban Legend AS for risikoen. Ved retur til The Urban Legend AS står du for risikoen. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid innvendig emballasje.  

4. Angrerett i 14 dager

4.1 Allment

Ifølge angrerettloven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Informasjon om angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling hos Theurbanlegend.no

Det er ikke anledning til å åpne emballasje som er limt eller på annen måte forseglet slik at å pakke det opp vil gjøre det umulig å få forseglet varen igjen på samme måte.

Hva er produktkartongen/produktemballasjen? 
Det er en spesielt fremstilt kartong som er unik for varen, som har bilder og tekst som skal forklare og tydeliggjøre varens funksjoner og egenskaper. Videre skal den beskytte varer som trenger spesiell beskyttelse. Dette gjelder ikke transportemballasjen, som kun er fremstilt for å beskytte varen under transport

Slik returnerer du en vare:

Fyll ut angrerettskjemaet som blir levert sammen med ordrebekreftelsen på mail, eller sammen med pakken.

Vår returadresse:
The Urban Legend AS
Postboks 50 Årvoll
0515 Oslo

Om du velger å benytte deg av din angrerett, skal produktet være i ubrukt eller uforandret stand, det vil si ikke ødelagt eller skadet. Husk at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk alltid original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ble levert med. Ta derfor vare på all original emballasje og kartonger særlig de 14 første dagene under din angrerettsperiode. Varen skal returenes komplett. Det innebærer alt av tilbehør.
Send alltid returen som Verdipost eller Rekommandert Post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen fra posten.
The Urban Legend AS tar ikke imot retur på ødelagte eller skadede varer. The Urban Legend AS tar heller ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.


Om du benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra The Urban Legend AS til deg tilbakebetales. 

14 dagers angrerett gjelder or The Urban Legend sin nettbutikk.

4.2 Unntak

Angreretten gjelder ikke dersom:

Varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake, eller som raskt forringes fysisk eller blir for gammel. 

5. Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi melding om at han eller hun vil reklamere dette. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, mister kunden retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Ved angrerett saker og reklamasjon trenger vi din hjelp for å se til at produktet sendes til rett sted. Ved angrerett bekoster du selv frakten tilbake til The Urban Legend AS til følgende adresse:

The Urban Legend AS
Postboks 50 Årvoll
0515 Oslo 

Ved skader eller mangler vil vi hjelpe deg med å returnere produktet til oss.

7. Øvrig

Klager eller ros vedrørende The Urban Legend AS sine tjenester eller produkter kan meddeles oss på e-post shop@theurbanlegend.no. Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud. The Urban Legend AS følger alltid anbefalingene fra forbrukerrådet.

 

www.theurbanlegend.no

Forsett å handle
Din bestilling

Din handlekurv er tom

Sale

Unavailable

Sold Out