arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Ofte stilte spørsmål


MEST STILTE SPØRSMÅL

På denne siden finner du svar på noen av de vanligst stilte spørsmålene som vår kundeservice pleier å få.

 

Hvor er min ordrebekreftelse?

Det første du må gjøre dersom du ikke får en ordrebekreftelse på ditt kjøp er å kontrollere at du har oppgitt riktig e-postadresse ved bestillingen. Om adressen du har oppgitt er feil, bør du kontakte kundeservice så raskt som mulig for å korrigere din bestilling. Om e-postadressen stemmer må du kontrollere at ordrebekreftelsen ikke har havnet som søppelpost.

Kontakte vår kundeservice her

Kan jeg legge til varer i min bestilling?

Din bestilling kan avbestilles fram til kl. 12.00 førstkommende arbeidsdag etter at bestillingen ble sendt inn, eller fram til at din bestilling har endret status til "plukkes". Har din bestilling endret status til "plukkes" før kl. 12.00 neste arbeidsdag etter at bestillingen ble sendt inn er det fortsatt mulig å avbestille din bestilling.

Du kan kontrollere hvilken status din bestilling har ved å logge deg inn på din konto hos theurbanlegendshop.no.

Du kan ikke avbestille eller fjerne varer fra din bestilling etter kl. 12.00 førstkommende arbeidsdag etter at du leverte inn din stilling hvis din bestilling har status "plukkes" da din bestilling allerede er pakket og vil bli sendt fra vårt lager, og det kan ikke lenger foretas endringer. Du kan heller ikke avbestille eller fjerne varer fra din bestilling etter at du har mottatt ordrebekreftelse - din bestilling er sendt pr. e-post.

For å avbestille eller fjerne varer fra din bestilling må du kontakte oss ved hjelp av vårt kontaktskjema her. 
Kan jeg legge til varer i min bestilling?

Du kan ikke komplettere en bestilling med flere produkter etter at en bestilling er bekreftet. Vil du ha flere varer er det bare å legge inn en ny bestilling eller avbestille din bestilling og legge inn en ny. Hva som gjelder ved avbestillinger kan du lese i avsnittet ovenfor.

 

Hvor er mine varer? 

I forbindelse med at du har foretatt en bestilling vil det etableres en ordre hos oss. Når bestillingen er pakket og ferdig til å sendes vil den få en kolli-id. Når dette skjer vil du få en e-post med overskriften "Ordrebekreftelse". E-posten inneholder informasjon om din bestilling samt forsendelsesnummer som gjør at du kan følge din pakke.

Hvis du mottar din pakke, men savner en del av din bestilling uten å ha blitt informert om dette, ber vi deg kontakte vår kundeservice for å finne ut hva som har skjedd med den savnede delen av bestillingen. Velg riktig overskrift i kontaktskjemaet som du finner her.

 

Hvor er min faktura?

Din faktura kommer ikke sammen med pakken, men sendes separat til din e-postadresse fra Klarna. Det hender også fra tid til annen at de sender ut fakturaen pr. post.

Om du ikke har fått din faktura eller har andre spørsmål om din faktura eller betaling ber vi deg kontakte Klarna her 

Hvorfor kan jeg ikke logge inn på min konto?

Det er viktig at du skriver brukernavn og passord helt likt det du oppga da du lagde kontoen din. Hvis du har glemt passordet ditt kan du klikke her --> LOGG INN / BLI MEDLEM

 

Kan jeg bytte e-postadresse?

Du kan bytte e-postadresse i kassen innen du avslutter et kjøp eller ved å logge deg inn på din konto før du foretar en bestilling.

OBS! Du kan ikke endre din e-postadresse etter bekreftet kjøp.

Finnes alle varene deres på lager?

Det fleste av våre varer som finnes på hjemmesiden finnes også på vårt lager. Lageret er direkte koblet til hjemmesiden og oppdateres kontinuerlig slik at de plaggene og størrelsene vi har på hjemmesiden også finnes på lageret.

 

Savner du din størrelse?

Vi forsøker å fylle på våre mest populære varer kontinuerlig så godt vi kan i løpet av en sesong. Er ikke din vare på lager kan du følge den på hjemmesiden, og vi vil sende deg en e-post og informere deg når varen igjen er på lager.

Vi kan dessverre ikke gi deg en nøyaktig dato for når eller om det vil skje en påfylling av en bestemt vare, men ber deg følge med på ditt ønskede produkt på vår hjemmeside.

Hvorfor kan jeg ikke aktivere min rabattkode?

Dersom din kode ikke lar seg aktivere kan det ha flere årsaker:

- Gyldighetsdatoen er utløpt.

- Din rabattkode gjelder bare varer til ordinær pris.

- Din rabattkode gjelder ikke det produktet du forsøker å kjøpe.

- Din rabattkode gjelder bare varer som er på salg.

- Din rabattkode er benyttet.

Har min retur kommet fram?

Når din retur har kommet tilbake til oss og er behandlet sendes en e-post til deg for å bekrefte dette. En retur kan ta opptil 14 dager å behandle regnet fra datoen du sendte den.

For å kontrollere hvor din retur befinner seg kan du søke etter din pakke via den transportør du har sendt pakken med. Ha ditt forsendelsesnummer for hånden og besøk hjemmesiden til den transportøren som er aktuell for deg.

Hva gjør jeg med min faktura ved en retur?

Hvis du sender tilbake hele din bestilling vil fakturaen makuleres når din retur er behandlet, bekreftelsen kommer pr. e-post.

Returnerer du deler av din bestilling vil du få en oppdatert faktura etter at vi har behandlet returen.

Trenger du å flytte fram din forfallsdato gjør du dette enkelt på my.klarna.com 

Hvor lenge ligger min pakke i transportørens ekspedisjon?
Din pakke blir liggende i 14 dager fra og med ankomstdato.

Etter disse 14 dagene vil din pakke bli returnert til The Urban Legend og vi må belaste deg en avgift på 199 :- for håndtering av den uavhentede forsendelsen.

Hvor lenge har jeg åpent kjøp?

Du har åpent kjøp på alle varer i vår nettbutikk i 14 dager fra og med dagen da du mottar din pakke. Angreretten gjelder alle varer, uavhengig av pris. Angreretten gjelder også varer som er på salg eller som er en del av en kampanje.

Hvordan sendes min ordre?

Vi pakker og sender ordre fortløpende som vi mottar dem, og normalt innen første virkedag. Du kan forvente å ha din pakke hos deg innen en uke. Enkelte steder i Norge vil ha noe lengre leveringstid. Vi kan ikke garantere for postgangen med at alle varer kommer frem innen de anslåtte leveringstidene, men vi vil alltid sende dem så fort som mulig fra vårt lager etter mottatt bestilling.

Hvis ett eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, vil vi så fort som mulig gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres, via e-post. I de tilfeller en vare må etterbestilles kan leveringstiden bli noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å kansellere eller endre din bestilling.

Dersom du har inkludert forhåndsbestillingsvarer i din ordre, vil vi vente med å sende hele ordren til alle varene er på lager. Hvis du helst vil ha resten av ordren din så fort som mulig eller har spørsmål vedrørende levering eller din ordre ber bi deg ta kontakt med kundeservice her.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Pakken ligger på utleveringsstedet i 14 dager før de sender den tilbake til oss. Det synes vi er god tid for å hente den. Hvis du likevel ikke rekker å hente pakken, så trekker vi fra 100.- når vi tilbakebetaler pengene til deg. Dette beløpet tilsvarer tur-returfrakt, samt administrasjonskostnader.

 

Handlekurv


Sale

Unavailable

Sold Out